استقبال بی‌نظیر زائران اربعین از محصولات صنایع‌دستی در پایانه برکت مرز مهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از استقبال زائران اربعین در مسیر بازگشت از نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات محلی در پایانه برکت مرز مهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز 12 شهریور 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در قالب 15 غرفه معرفی محصولات صنایع‌دستی در پایانه برکت مرز مهران و در مسیر برگشت برپا شده است خوشبختانه مورد استقبال بی‌نظیر زائر قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: محصولات صنایع‌دستی در رشته‌هایی شامل گلیم نقش برجسته، چرم‌دوزی، بافته‌های سنتی، چیت، نمد، سفال، زیورآلات سنتی، جاجیم، حصیر و ... همچنین سوغات محلی شامل عسل، شیرینی سنتی بژی برساق و کله کنجد، روغن حیوانی و ... در این نمایشگاه عرضه ‌می شود.

شریفی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی فرصت مناسبی برای معرفی صنایع‌دستی ایلام به زائران اربعین در سفر به این استان فراهم می‌کند تا آن ها بتوانند با ظرفیت‌های موجود در این بخش آشنا شوند و سوغات و هدایای سفر خود را نیز تهیه کنند.

او تصریح کرد: گلیم نقش برجسته استان ایلام یکی از مهم‌ترین محصولات صنایع‌دستی استان است که نظر تعداد زیادی از زائران را به خود جلب کرده است.

او با بیان اینکه خوشبختانه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی که در مسیر تردد زوار دائر شده مورد استقبال زائران قرار گرفته است، تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و تولیدات هنرمندان استان ایلام در شهرستان‌های ایلام، چرداول، مهران، سیروان و دهلران با 150 غرفه شامل انواع در مسیر بازگشت زائران اربعین برپاشده است.

او ادامه داد: راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها کمک قابل توجهی به شناساندن صنایع‌دستی و معرفی آن به دیگر مناطق کشور می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061200801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha