۱۰ میلیارد ریال برای ساخت سرای فرهنگ شهرستان خمین اختصاص یافت

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سرای فرهنگ در بیت امام راحل خبر داد

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی گفت: نشست هماهنگی راه‌اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع‌دستی در بیت تاریخی حضرت امام(ره) در خمین با حضور حمید کمانکش فرماندار شهرستان، براتی‌زاده معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار، موفق مدیرکل اماکن منتسب به امام خمینی(ره)، کاظمی معاون صنایع‌دستی گردشگری استان، حجت الاسلام و المسلمین رضوی مسئول نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت‌امام(ره) در شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین بیان کرد: این سرا بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ساخت و راه‌اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع‌دستی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در این شهرستان اختصاص یافته است.

مشهدی اظهار کرد: ارائه آثار هنری در بیت امام خمینی(ره) مطالبه چندین ساله هنرمندان خمین است که در هفته فرهنگی این شهرستان پیگیری می‌شود.

به گفته او عملیات اجرایی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی این شهرستان از شهریور سال جاری آغاز می‌شود و باید تا اول آذرماه سال جاری آماده و تحویل شود. موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خواستار راه اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت امام راحل است.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین با اشاره به اینکه سرای فرهنگ و هنر نخستین گام در راستای ترویج فرهنگ و هنر در زادگاه امام راحل است افزود: این سرا باید قبل از هفته فرهنگی خمین آماده تحویل به هنرمندان این شهرستان شود.

مشهدی گفت: سرای فرهنگ و هنر و صنایع‌دستی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در ۱۷ غرفه راه اندازی می‌شود.

او در ادامه اظهار کرد: این غرفه‌ها شامل صنایع دستی، آثار مکتوب امام راحل، گردشگری و دمنوش‌های سنتی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha