میز گردشگری عشایری وضعیت اقتصاد در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری را متحول می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت میز گردشگری عشایری وضعیت اقتصاد در مناطق عشایری این استان را متحول خواهد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر تأکید کرد: بانوان جامعه عشایری در استان برای تولید انواع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از توان خاصی برخوردار هستند که این عامل در رونق اقتصادی آن‌ها تأثیر مستقیم دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: در همین راستا توسعه گردشگری عشایری در مناطق مختلف استان با هدف جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی و به‌منظور ارتقای شرایط اقتصادی منطقه در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان قرار گرفته است.

او تصریح کرد: به‌همین منظور میز گردشگری عشایری چهارمحال و بختیاری تشکیل و دبیرخانه آن در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فعال شد.

جیلان یادآور شد: هم‌اکنون آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه عشایری برای افزایش حضور گردشگران به‌منظور اجرای موفق میز گردشگری عشایری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این راستا بسته‌های گردشگری عشایری از مبدأ تا مقصد طراحی شده است تا بتوان در راستای توسعه گردشگری عشایری از آن بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha