تهیه سند راهبردی بر مبنای حفاظت از بافت تاریخی تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تهیه سند راهبردی بر مبنای حفاظت از بافت تاریخی تبریز خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: سند راهبردی بر مبنای حفاظت از بافت تاریخی تبریز برنامه‌ریزی‌های اجرایی مبتنی بر ارتقای کیفیت زندگی و خدمات مربوطه را بر اساس محورهای توریستی، فرهنگی و سکونتی و بر مبنای حفاظت از بافت تاریخی در قالب برنامه زمابندی ارائه می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: بر همین اساس جلسه راهبری کمیته فنی تهیه طرح ویژه احیای بافت تاریخی و فرهنگی تبریز با حضور نمایندگان شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، مهندسین مشاور و سایر کارشناسان حوزه شهرسازی در سالن کنفرانس معاونت شهرسای و معماری شهرداری تبریز برگزار شد.

او افزود: در این نشست، نقشه‌های وضع موجود مناطق دارای بافت تاریخی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد هرگونه تغییر و مغایرت‌های احتمالی در مدت زمان مشخصی به مشاور طرح اعلام شود.

حمزه‌زاده اظهار کرد: همچنین با هماهنگی دو مشاور طرح، عملیات یکسان‌سازی عناوین، رنگ‌بندی، راهنمای نقشه در تمامی نقشه‌های بافت تاریخی و سایر مناطق انجام می‌پذیرد. تهیه سند راهبردی از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود که مقرر شد شرکت مشاور، برنامه‌ریزی‌های اجرایی مبتنی بر ارتقای کیفیت زندگی و خدمات مربوطه را بر اساس محورهای توریستی، فرهنگی و سکونتی و بر مبنای حفاظت از بافت تاریخی در قالب برنامه زمابندی ارائه کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061601032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha