اعطای ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنایع‌دستی خمین استان مرکزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین گفت: 16 هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی برای تسهیلات بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریالی به بانک معرفی شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی اظهار کرد: این تسهیلات برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و مشاغل خانگی شهرستان به منظور راه‌انداری کارگاه و یا توسعه و تجهیز آن پرداخت می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین افزود: هرکدام از 16 هنرمند معرفی شده به بانک بین 500 تا 800 میلیون ریال تسهیلات دریافت خواهند کرد که میزان تسهیلات پرداختی بیش از ۱۰ میلیارد ریال خواهد بود.

مشهدی در خصوص اهمیت صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی نه‌تنها حوزه مهم بلکه تلفیق هنر، صنعت و فرهنگ تلقی می‌شود و در بستر تاریخ به‌ عنوان بهترین حافظ هویت ملی کشور ما و رمز ماندگاری و حیات فرهنگی و اقتصادی هر منطقه به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه در حوزه صنایع‌دستی حمایت از کارآفرینان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: باید زمینه عرضه و فروش محصولات کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی فراهم شود زیرا بدون فروش محصولات، کارآفرین این حوزه تبدیل به یک بدهکار بانکی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061901155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha