توسعه حمل‌ونقل ریلی لازمه رونق صنعت گردشگری است/ پروژه راه‌آهن سنندج - همدان مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کردستان گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی لازمه تقویت و رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن سنندج - همدان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: این پروژه که از سال ۸۴ آغاز شده تا سال ١٤٠١ فقط ۶۵ درصد پیشرفت داشت که با عزم جدی دولت و سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان کردستان، این پروژه دوباره فعال شد.

استاندار کردستان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ٩٦ درصد عنوان کرد و افزود: راه‌آهن سنندج- همدان در سه قطعه و توسط شرکت زیرساخت و توسعه حمل‌ونقل کشور در حال انجام است که قطعه اول آن به طول ۶۴/۵ کیلومتر، قطعه دوم به طول ۵۶ کیلومتر و مسافت قطعه سوم نیز ۲۹ کیلومتر است.

او همچنین ارزش این پروژه را ۱۵ تا۲۰ هزار میلیارد تومان تخمین زد و بیان کرد: تاکنون حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه طول تقریبی راه آهن سنندج_همدان ۱۵۱ کیلومتر است، یادآور شد: این خط ریلی برای نخستین‌بار استان کردستان را به شبکه ریلی کشور متصل خواهد کرد و در فازهای بعدی قرار است تا مرز بین‌المللی باشماق مریوان امتداد یابد.

استاندار کرستان با اشاره به اینکه در فاز اول بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن سنندج - همدان ظرفیت جابجایی ۳۰۰ هزار نفر مسافر و حمل ۶۰۰ هزار تُن بار را در سال خواهیم داشت، گفت: در افقی که برای این پروژه پیش‌بینی شده است تا سال ۱۴۲۰ این آمار، به ۶۰۰ هزار مسافر و سه میلیون تُن بار در سال خواهد رسید.

او با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ نفر روزانه به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در ساخت این طرح ۱۸ ساله فعالیت دارند، اظهار کرد: با توجه به جدیت و کار شبانه‌روزی پیمانکاران و کارگران، عزم مدیران و تعهدی که به مردم استان داریم سعی خواهیم کرد حداکثر تا یک ماه آینده پروژه را تحویل شرکت راه‌آهن کشور بدهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha