طرح سامان‌دهی محور گردشگری روستای زیارت گرگان بررسی شد

در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان گلستان جلسه طرح سامان‌دهی محور گردشگری روستای زیارت گرگان به ریاست استاندار گلستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، جلسه طرح سامان‌دهی محور گردشگری زیارت عصر روز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، با حضور علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، سیدمهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، اسماعیل نادری فرماندار شهرستان گرگان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نماینده دستگاه قضایی استان در محل استانداری برگزار شد.

توسعه گردشگری زمینه‌ساز قانونمند شدن ساخت‌وساز در روستای زیارت

استاندار گلستان در این جلسه گفت: مهم‌ترین آسیب و تخریب روستای زیارت شهرستان گرگان ساخت‌وسازهای غیراصولی و بی‌رویه طی سالیان گذشته بوده است.

علی‌محمد زنگانه افزود: تنها راهی که می‌توانستیم جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی روستای زیارت را بگیریم اجرای مصوبات کارگروه فرا قوه‌ای بود.

او تأکید کرد: دیگر نمی‌توانیم این رویه را در خصوص روستای توریستی زیارت ادامه دهیم و باید به سمتی پیش برویم که روستای زیارت را قانونمند کنیم؛ یکی از این موضوعات مهم برای قانونمند شدن ساخت‌وسازها در این روستا تهیه طرح سامان‌دهی گردشگری محور امامزاده تا آبشار زیارت بود.

استاندار گلستان بیان کرد: از پل سید مسعود ناهارخوران تا محور زیارت به‌عنوان محور گردشگری شناخته می‌شود و ما باید در این مسیر طرح مطالعاتی گردشگری داشته باشیم. در اجرای این طرح باید ضوابط محیط‌زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود.

او تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید از تمامی ظرفیت خود در تهیه و اجرای طرح گردشگری روستای زیارت استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: طرح سامان‌دهی گردشگری روستای زیارت یک اقدام بسیار درست و زمان‌بر بود و لازم است با هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی شاهد اجرای این طرح باشیم.

سیدمهدی مهیایی افزود:  با توجه به این‌که زمین‌های روستای زیارت فاقد زراعت بوده و همچنین دامداری به‌نوعی در آنجا جمع شده لازم است تا مسئله گردشگری در این روستا موردتوجه قرار گیرد.

تدوین طرح گردشگری زیارت از شهریور سال گذشته آغاز شد

در ادامه این جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: طرح سامان‌دهی محور گردشگری زیارت با محوریت مسیر روستا تا آبشار، از شهریورماه سال گذشته با دستور استاندار توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی پیگیری و تدوین شده است.

محمدجواد ساوری افزود: در این زمان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقداماتی در راستای تسطیح مسیر امامزاده تا آبشار روستای زیارت گرگان انجام شده ولی کافی نیست.

او یادآور شد: توسعه صنعت گردشگری در روستای زیارت باعث تقویت معیشت و اقتصاد مردم روستا خواهد بود.

فرماندار شهرستان گرگان نیز در این جلسه گفت: زیارت دارای قابلیت‌های مختلف در حوزه گردشگری است که باید به همه مقوله‌های آن توجه شود.

اسماعیل نادری در ادامه بیان کرد: طرح ساماندهی گردشگری زیارت باید جامع باشد و به بخشی از آن اختصاص پیدا نکند. توجه به توسعه گردشگری این روستا مساوی با افزایش اشتغال و بهبود اقتصاد خواهد بود.

در این جلسه حاضران در خصوص طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت شهرستان گرگان بحث و تبادل‌نظر کردند و در پایان مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نظرات کارشناسی خود را به‌صورت مکتوب اعلام و طرح جامع گردشگری محور زیارت در مدت یک ماه آینده به‌صورت جامع توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تدوین نهایی شود.

طرح سامان‌دهی محور گردشگری روستای زیارت گرگان بررسی شد

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha