سامان‌دهی و بهسازی روستای آشوراده گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی

استاندار گلستان گفت: در مرحله اول، سامان‌دهی و بهسازی روستای آشوراده به‌عنوان گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی در دستور کار قرار دارد که با صدور احکام قضایی برای اراضی این جزیره سرعت انجام کار بیشتر خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: پس از حضور رئیس قوه قضاییه و رئیس‌جمهوری در گلستان، موضوع آشوراده از چهار محور در حال پیگیری است.

استاندار گلستان افزود: در مرحله اول سامان‌دهی و بهسازی روستای آشوراده به‌عنوان گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی در دستور کار قرار دارد که با صدور احکام قضایی برای اراضی این جزیره سرعت انجام کار بیشتر خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد تأیید در طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده این است که اقامت شبانه در بافت قدیم روستا انجام خواهد شد و در راستای اجرای این طرح تمامی مجوزهای لازم اخذشده و تمامی اقدامات بر اساس مجوزها و قوانین موجود است.

زنگانه گفت: یک اردوگاه دانش‌آموزی در آشوراده وجود دارد که بنا داریم در قالب این طرح، موزه‌ای برای تربیت دانش‌آموزان در اردوگاه با محوریت حفظ محیط‌زیست ایجاد کنیم.

او تأکید کرد: قلعه تاریخی جزیره آشوراده نیز مرمت خواهد شد و در قالب این طرح، به یک مجموعه مربوط به ماهیان خاویاری تبدیل می‌شود.

استاندار گلستان با اشاره به این‌که اقدامات در قالب صورت‌جلسه‌ای در شورای راهبری جزیره آشوراده و میانکاله مصوب و ابلاغ شده است، گفت: از اقدامات دستگاه قضایی برای حل مشکلات حقوقی پروژه تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در کنار هم اقدامات مؤثری را برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی برای مردم استان گلستان برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha