نشست هم‌اندیشی سمن‌ها با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی سمن‌ها با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان به منظور ارائه راهکارها و پیشنهادها برای باز کردن مسیر در خصوص نظارت و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، جلسه هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان به ریاست ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد روز یکشنبه 19 شهریور 1402 در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد. 

در این جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه ارائه راهکارها و پیشنهادها برای باز کردن مسیر در خصوص نظارت و مشارکت سازمان‌های مردم در حوزه های مختلف است. 

ولی جهانی با اشاره به مباحث انجام شده و مطالبه‌گری سمن‌ها اظهار کرد: سمن‌های فعال در حوزه‌های مختلف بایستی مطالبه‌گر باشند و مطالبه‌گری یکی از راه‌های مشارکت و حل مشکلات بوده که باید به مسئولان امر انتقال داده شود مسئولان نیز موظف به پیگیری و ارائه جواب آنها هستند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه‌هایی همچون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اظهار امیدواری کرد که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم گام‌های بهتری در راستای حل این معضلات برداریم و به معنی واقعی سمن‌ها در تصمیم سازی‌ها شرکت داشته باشند. 

او تاکید کرد: با توجه به وجود کارگروه‌های مختلف در سطح شهرستان، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد نیز بر اساس اهداف ‌وظایف تعریف شده خود در این کارگروه‌ها عضو و با همراهی ادارات دولتی در حل معضلات قدم بردارند.

شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص مهمترین مشکلات شهرستان پرداختند و مقرر شد ضمن برگزاری نشست‌های کارشناسی در حوزه مرتبط با معاونین اداره کل نسبت به ارائه راهکارهای اجرایی برای پیشبرد اهداف اداره کل در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha