صادرات صنایع‌دستی لرستان نیازمند ایجاد زیرساخت‌هاست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان صادرات صنایع‌دستی لرستان را نیازمند ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مرتبط با این حوزه دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی لرستان از نظر کمیت و کیفیت، بسیار ارزشمند و قابل قبول هستند ولی شرط لازم برای توسعه صادرات در این حوزه، ایجاد زیرساخت‌های مرتبط است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در این حوزه و به منظور ترویج صنایع‌دستی نیازمند پایانه صادراتی و سکوی صادراتی در بخش‌های گمرک و حمل و نقل هوایی هستیم.

او ادامه داد: تجربه سفر تجار و بازرگانان کشور عراق به لرستان در سال گذشته نشان داد تولیدات استان از نظر کمی و کیفی بسیار رقابت‌پذیر و دارای بازار مناسب هستند ولی مادامی که زیرساخت‌های لازم در این بخش فراهم نباشد، نمی‌توان برای این بخش برنامه‌ریزی دقیق داشت.

حسن‌پور با اشاره به اینکه برخی صنایع دستی لرستان در استان‌های دیگر با قیمت مناسب خریداری و حتی صادر می‌شوند افزود: ظرفیت‌های مهمی که لرستان در حوزه سنگ و صنایع آن مانند کار با فیروزه، عقیق، لاجورد و... یا ظرفیت‌هایی که در زمینه کارهای چوبی وجود دارد، به شدت در کشورهای عربی از جمله عراق، بازار دارد ولی ابتدا باید زیرساخت‌های لازم در این حوزه‌ها ایجاد شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: وجود زیرساخت‌های صادراتی، باعث حذف واسطه‌های صادراتی، ایجاد ارزش افزوده و در نهایت افزایش اشتغال در این بخش می شود.

او اظهار کرد: برای رفع این مشکل و بهره برداری موثر از ظرفیت‌های صادراتی صنایع‌دستی استان باید زیرساخت‌ها با کمک بخش دولتی ایجاد و در نهایت کیفیت صادرات استان باعث ایجاد و توسعه بازارهای خارجی برای این محصولات شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062101272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha