افتتاح نخستین آموزشگاه خراطی در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از افتتاح نخستین آموزشگاه خراطی در سطح استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: به منظور رونق و ترویج صنایع دستی در استان، آموزشگاه خراطی در خرم‌آباد افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: این آموزشگاه با مساحت ۸۵ متر مربع در محله پشته حسین‌آباد خرم‌آباد راه‌اندازی شده است.

او با بیان اینکه سالانه ۶ تن مواد مصرفی خراطی از جمله چوب و رنگ در این آموزشگاه استفاده خواهد شد افزود: تمامی امکانات و تجیزات آموزش خراطی شامل دستگاههای پیشرفته برش و اره نواری، دریل، سنگ فرز، اره های دستی و چکشی و انواع مغار برای علاقه مندان تهیه شده است.

حسن‌پور ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هنرمند خراط کار در سطح استان با ۵ کارگاه گروهی و حدود ۹۰ کارگاه انفرادی مشغول کار و تولید در این حوزه هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: هنر خراطی یکی از صنایع‌دستی ایران است که از دیرباز تاکنون رواج داشته و طرفداران خاص خود را دارد و تلاش می کنیم در استان لرستان با راه اندازی کارگاههای خراطی و آموزش برای علاقه مندان در راستای ترویج و رونق این هنرصنعت گام برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062101276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha