استان سمنان در مسیر جهانی‌شدن است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان این استان را در مسیر جهانی‌شدن دانست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در ششمین جلسه شورای اداری استان سمنان گفت: جاده ابریشم میراث و هدیه گذشتگان است و حالا سمنان به‌عنوان پایتخت راه ابریشم در کشور ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم است که فرصتی طلایی برای جهانی‌شدن استان سمنان و رشد و توسعه این استان را در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگی، علمی و…است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران، نرم‌افزار جامع گردشگری و معرفی استان سمنان با نام پارکوپولو که دارای بیش از ۶هزار محتوا است با استفاده از ظرفیت جوانان بومی استان سمنان تهیه‌شده است و در هفته گردشگری به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

امیر کرم‌زاده گفت: در رویداد اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم نام استان سمنان‌ در کنار ۵۸ شهر و ۲۶ کشور دیگر مطرح و به‌عنوان یک برند گردشگری پا به عرصه جهانی گذاشت و با برنامه‌ریزی، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی باید برای کسب بیشترین منافع تلاش کرد.

او برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران در دهه آخر ماه صفر گفت: در دهه آخر ماه صفر افتخار میزبانی و خادمی زائران و مسافران امام هشتم(ع) را در استان سمنان داریم در این راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۴۰ موکب در مسیر ۶۵۰ کیلومتری تهران تا خراسان رضوی در استان سمنان برپاشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی باهدف رفاه حال مسافران در دستور کار است.

ششمین جلسه شورای اداری استان سمنان به ریاست استاندار سمنان و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان، اعضای شورای تأمین استان، فرمانداران و مدیران کل ستادی و اجرایی استان در استانداری سمنان در روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062101301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha