برنامه‌های متفاوتی در هفته گردشگری سال جاری در استان اجرا می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر گفت: برنامه‌های متفاوتی در هفته گردشگری سال جاری در استان اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، وحید جمالی امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ گفت: در نشستی که با روسای جوامع حرفه‌ای گردشگری استان در خصوص هفته گردشگری داشتیم، مقرر شد برنامه‌های متفاوتی با همکاری بخش خصوصی و حضور علاقه‌مندان در این هفته اجرا شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر افزود: نواختن زنگ گردشگری، برگزاری تورهای گردشگری مختلف، همایش توسعه گردشگری روستای با محوریت روستاهای هدف و دارای ظرفیت، جشنواره ورزش‌های آبی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، برگزاری تور آموزش ماهیگیری از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در این هفته بود.

او ادامه داد: هفته گردشگری یکی از فرصت‌های خوب در خصوص فعال شدن پروژه‌ها برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری است که در این هفته شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه خواهیم بود.

جمالی با اشاره به اهمیت همیاری و تعامل دهیاران با معاونت متبوع در حوزه گردشگری بیان کرد: یکی از کارهای خوب در این زمینه که می‌تواند گردشگری بومی را بهتر معرفی کند، توسط دهیاری روستای محمدعامری انجام شده و کوچه‌ها را با نام محلی شناورهای دریایی قدیمی نظیر سماچ، بلم، بوم و ...نام‌گذاری کرده و این می‌تواند به‌عنوان یک الگوی مناسب برای دیگر روستاها مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: هم‌افزایی بیشتر در پیشبرد اهداف برای برای توسعه صنعت گردشگری یک نیاز است و می‌طلبد با هم‌فکری بیشتر و ارتباط فعالان بخش خصوصی با مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، این موضوع تقویت شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha