توزیع روزانه حدود ۲۰ هزار پرس غذا در ۱۳ موکب‌ سبزوار

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سبزوار گفت: برای رفاه حال مسافران و زائران در ۱۳ موکب روزانه بین ۱۸ تا ۲۰ هزار غذا توزیع می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسنعلی حبیب‌پور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در ایام پایانی ماه صفر در سبزوار اظهارکرد: ستاد دائمی خدمات سفر با مدیریت معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، ریاست و کمیته یازده گانه و زیر مجموعه ستاد خدمات سفر از ابتدای تابستان فعال است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سبزوار ادامه داد: با توجه به مصادف شدن ایام دهه پایانی صفر با شهادت امام رضا(ع) و موج پایانی سفر تابستانی جلساتی به منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و انسجام بیشتر برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین بارگاه علی بن موسی الرضا انجام شده است.

حبیب‌پور با بیان اینکه به منظور رفاه حال و خدمات شایسته به زائران امام رضا(ع) در مسیرهای منتهی به مشهد نظارت‌ها بر تأسیسات گردشگری توسط کمیته نظارت شهرستان تشدید شده است، تصریح کرد: تیم‌های نظارتی به صورت مستمر از واحدها، تاسیسات گردشگری، پارک‌ها، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار تصریح کرد: طی دو هفته گذشته نسبت به تعمیر و تجهیز نمازخانه‌ها، واحدها و مجتمع‌های بین راهی اقداماتی انجام شده است، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در استیر، فروشگاه پارک بهمن، آزاد منجیر، نزل آباد و صالح آباد، مجتمع مارال ستاره و مجتمع‌های خدمات رفاهی کلیدر توسط خیرین این شهرستان به منظور خدمات به زائرین انجام شده است.

او اظهارکرد: طی دو روز گذشته مجتمع‌های خدمات رفاهی سبزوار توسط کارشناسان نظارتی اداره کل استان مورد بازدید و نظارت قرار گرفته و با توجه به خدمت‌رسانی بسیار خوب این شهرستان مجتمع‌های رفاهی شهرستان هیچ گونه توصیه و اخطاری از جانب گروه‌های نظارتی استان دریافت نکرده‌اند.

او با بیان این‌که موکب‌های این شهرستان نسبت به پارسال بیش از دو برابر شده است، افزود: برای رفاه حال مسافران و زائران توسط خیرین نیک اندیش ۱۳ موکب در محدوده این شهرستان از روستای استیر تا پایان حوزه استحفاظی ایجاد شده که روزانه بین ۱۸ تا ۲۰ هزار پرس غذا بین زائران بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توزیع می‌شود.

حبیب‌پور یاد آور شد: پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری در اختیار فرهنگسرای امام رضا(ع) برای سرگرمی کودکان و افزایش ضریب ماندگاری مسافران در دو موکب در ورودی پارک بهمن مستقر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062401423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha