جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کند/ دارایی‌هایمان را درست معرفی کنیم

مستندساز، ایرانگرد و عضو شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که تا کنون شناخته نشده و باید بتوانیم با برگزاری جشنواره‌های مختلف این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

جواد قارایی که بیشتر مخاطبان او را با مستند «ایرانگرد» می‌شناسند، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به اهمیت برگزاری دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به میزبانی استان قزوین، اظهار کرد: برپایی این جشنواره تا جایی مهم است که می‌توان گفت جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی می‌تواند قزوین را تبدیل به مقصد گردشگری کند.

این مستندساز اضافه کرد: استان قزوین یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشور در حوزه گردشگری است اما به چند دلیل کمتر شناخته شده در حالی که این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و باید این ظرفیت‌ها را به شکل بهتری به مردم ایران و دنیا معرفی کرد.

او اضافه کرد: این استان دارای طبیعت بکر و جذابی است که شامل دشت‌ها و کوهستان‌های زیباست و نیز دارای اماکن فرهنگی تاریخی است و همه این‌ها باعث شده تا قزوین یک استان مهم در حوزه گردشگری باشد اما به خوبی معرفی نشده است.

قارایی ادامه داد: قزوین اکنون به‌عنوان یک ایستگاه و توقفگاه شناخته می‌شود و بسیاری از افراد از تهران در مسیر عبور به شهرهای شمالی از ظرفیت‌های قزوین در حوزه گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی غفلت می‌کنند.

این مستندساز با بیان اینکه مردم قزوین، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نیز خودشان باید به کمک معرفی این استان بیایند، گفت: دومین دوره جشنواره‌ تولیدات رسانه‌ای باعث معرفی قزوین شده و آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل می‌کند. صنعت گردشگری یعنی دوستی با محیط زیست، کارآفرینی، خوراک، پوشاک، آیین‌ها، موسیقی و ... از این رو باید دارایی‌های‌مان را در این حوزه بشناسیم و آن‌ها را درست معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062501438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha