کاروانسرای ینگی امام البرز نگینی در میانه جاده ابریشم است

استاندار البرز ضمن تبریک ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام در پرونده زنجیره ای «کاروانسراهای ایران» این کاروانسرا را چون نگینی در میانه جاده ابریشم عنوان کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، مجتبی عبدالهی شامگاه یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام در پرونده زنجیره‌ای ثبت جهانی کاروانسرای ایرانی را به ایرانیان و تمام مردم استان البرز تبریک گفت.  

استاندار البرز افزود: آنچه که ما امروزه با نام کاروانسرای ایرانی به جهانیان ارائه و معرفی کرده‌ایم، حاصل پویایی تفکر نیاکان ما است که نخستین بار ۲۵۰۰ سال پیش با ایجاد چاپارخانه امکان سفرهای بلند فرامنطقه‌ای را فراهم کردند.  

عبدالهی ادامه داد: این بنا در دوره اسلامی و به ویژه دوره صفوی با نام کاروانسرا به اوج شکوفایی رسید و برای نخستین بار شرق آسیا، غرب آسیا، اروپا و آفریقا را به هم پیوند داد و علاوه بر کالا تفکر ایرانی اسلامی را به دنیا ارائه کرد.

استاندار البرز کاروانسرای ینگی امام را با شاخصه هایی چون چهار ایوانی، آب‌انبار مرکزی، پی‌ریزی نواری و پنج بار انداز همچون نگینی درخشان در میانه جاده ابریشم باستانی دانست و ابراز امیدواری کرد که با ثبت جهانی این اثر، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی دست در دست هم به رونق صنعت گردشگری در استان سرعت ببخشند.

عبدالهی در پایان از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین مدیران و کارشناسان استانی آن و تمامی دلسوزانی که برای ثبت این افتخار ملی همراهی لازم را داشته‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha