ثبت اقامت ۷ میلیون نفر شب اقامت در گیلان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ثبت اقامت ۷ میلیون نفر شب اقامت در اماکن اقامتی و گردشگری استان خبر داد و گفت: بیش از ۴ میلیون گردشگر طی سه روز وارد استان شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان ولی جهانی یکشنبه 26 شهریور 1402 با اشاره به تعطیلات اخیر و سیل هجوم مسافران به گیلان، اظهار کرد: گیلان به جهت قابلیت‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری یکی از مقاصد اصلی گردشگران تلقی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ورود بیش از ۴ میلیون مسافر طی ۳ روز گذشته خبر داد و افزود: این تعداد گردشگر و مسافر از ۲۲ تا ۲۵ شهریور وارد گیلان شدند که از نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او با اشاره به جزئیات بیشتر از سفرهای تابستانی، اضافه کرد: بیشترین وسایل نقلیه ورودی به استان گیلان در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۵ شهریور به ترتیب مربوط به مسیرهای آزاد راه قزوین - رشت، رامسر به چابکسر و اردبیل آستارا بوده است.

جهانی از اقامت حدود ۷ میلیون نفر شب در گیلان خبر داد و بیان کرد: در تعطیلات ۲۲ تا ۲۵ شهریور اقامت حدود ۷ میلیون نفر شب در اقامتگاه‌ها و اماکن گردشگری گیلان به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به سهم بزرگ گردشگری در اشتغال، اقتصاد و معیشت گیلان، افزود: سهم اشتغال در اماکن اقامتی و گردشگری تحت حمایت اداره کل میراث فرهنگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

او یادآور شد: بنا بر گزارش ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان در خصوص رتبه‌بندی شهرستان‌ها برای اقامت مسافران در مراکز اقامتی ثابت (تحت پوشش اداره کل) و موقت استان طی همین بازه زمانی شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، رودسر و آستارا به ترتیب بیشترین اقامت و همچنین شهرستان‌های لاهیجان، فومن و طوالش در رده‌های بعدی قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha