مطالعات میدانی و پژوهشی تپه نرگسی ایوان ایلام پایان یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اتمام مطالعات میدانی و پژوهشی تپه نرگسی برای تعیین عرصه و حریم واقع در شهرستان ایوان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه گمانه‌زنی به‌منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه نرگسی واقع در شهرستان ایوان توسط پژوهشگاه وزارت به‌منظور تکمیل مطالعات باستان‌شناسی این محدوده پایان یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: هدف از این برنامه پژوهشی بررسی و شناسایی، مستندسازی و مطالعه باستان‌شناسی تپه نرگسی به سرپرستی وحید عزیزی آبی و با نظارت جمال شیخی از از کارشناسان این اداره‌کل وهیئت همراه انجام که این برنامه پژوهشی برای اخذ مجوز و تأیید به‌منظور تعیین عرصه و حریم این تپه به پژوهشکده باستان‌شناسی وزارت ارسال شد.

شریفی گفت: اعتبار مورد نیاز برای انجام برنامه گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و حریم تپه نرگسی از محل اعتبارات استانی تأمین شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: تپه نرگسی در شهرستان ایوان، بخش مرکزی، روستای نرگسی واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۴۵۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062801667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha