مهریز قطب بوم‌گردی استان یزد/ 8 بوم‌گردی راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز گفت: وجود ۲۷ بوم‌گردی فعال در مهریز توانسته این شهرستان را به قطب بوم‌گردی استان یزد تبدیل کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی اکبر قانعی با اعلام این خبر گفت: اماکن مختلف گردشگری اعم از باغ، خانه، قلعه، حمام و آثار تاریخی بازسازی و تبدیل به مجموعه گردشگری بوم‌گردی می‌شوند و تنوع جاذبه‌های گردشگری در این شهر، آن را در کشور متمایز کرده است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان مهریز فعال و هشت واحد دیگر در حال ساخت است.

قانعی به رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مهریز اشاره کرد و افزود: ایجاد واحدهای بوم‌گردی در شهر و روستاهای این شهرستان توانسته مهریز را به قطب بوم‌گردی استان یزد تبدیل کند و از لحاظ تعداد بوم‌گردی نیز رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: پذیرایی در بوم‌گردی به علت سادگی و سبک قدیمی می‌توانند مسیری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و سریعترین فرصت برای اشتغالزایی باشد.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهریز در پایان یادآور شد: مجموعه اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان می‌تواند یک هزار نفر را در شبانه روز اسکان دهند.

شهرستان مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402063001794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha