پایان مهلت ثبت‌نام در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی در استان اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان مهلت ثبت‌نام در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی در استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع بومی و دستی آن است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: صنایع‌دستی، مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی هر کشور است که ریشه‌های عمیق و استوار در اعتقادات آداب، عادات، رسوم، سنن و درمجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده است.

او افزود: میراث‌های فرهنگی و هنری که در طول قرون به آیندگان منتقل می‌شود دارای ارزش معنوی زیادی بوده و بر پشتوانه‌های فرهنگی هنری گذشتگان بناشده است.

محققیان خاطرنشان کرد: از اهداف مهم برگزاری دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی می‌توان به مواردی همچون کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال، انتخاب و معرفی آثار برگزیده، ایجاد انگیزه و بروز استعدادها، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی را نام برد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همچون دوره‌های قبلی، مهلت ثبت‌نام برای حضور در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی امروز به پایان رسید، لذا در مراحل بعدی آثار پذیرفته‌ شده برای ورود به داوری به‌منظور ارزیابی دقیق آثار، حفظ جنبه‌های تخصصی و ارتقای سطح اعتبار برنامه، محصولات دریافتی بر اساس ۴ معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، بازاریابی و ۲ پیش‌شرط سازگاری با محیط‌زیست و مسئولیت حقوق اجتماعی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402063001798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha