مرمت درهای چوبی قلعه مظفری شهرستان سلسه لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از مرمت درهای چوبی قلعه مظفری شهرستان سلسه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای حفاظت از آثار فرهنگی، تاریخی استان، مرمت درهای چوبی قلعه مظفری شهرستان سلسله انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در این عملیات، مرمت بخش‌های فرسوده، آفت‌زدایی و رنگ‌زدایی درب‌های چوبی توسط استادکارها انجام شد.

او با بیان اینکه برای اجرای این عملیات بیش از 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: قلعه مظفری یکی از بناهای تاریخی شهرستان سلسله متعلق به اواخر دوره قاجار بوده و توسط یکی از خوانین محلی الشتر به‌ نام صید مهدی خان امیرمنظم، ملقب به امیرالعشایر ساخته‌شده و در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

حسن‌پور ادامه داد: این بنای تاریخی که 750 مترمربع مساحت دارد مربوط به دوره پهلوی اول بوده و از مصالحی مانند آجر، چوب و خشت خام در آن استفاده ‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: قلعه مظفری شهرستان سلسله به شماره 4146 در سال 1380در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402063001808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha