دستگیری 2 حفار غیرمجاز در شرق استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از دستگیری 2 حفار غیرمجاز در ارتفاعات کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان رامیان در شرق استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: برابر اخبار واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری، مبنی‌بر انجام حفاری غیرمجاز در ارتفاعات کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان رامیان توسط افراد ناشناس، موضوع در دستور کار پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مرکز استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه، مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری دو حفار غیرمجاز شدند.

او اضافه کرد: این افراد به همراه تجهیزات حفاری، یک دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت برای سیر مراحل قانونی و قضایی به نیروی انتظامی شهرستان رامیان تحویل شدند.

ساوری تأکید کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

او بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402063001815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha