انهدام و دستگیری باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام و دستگیری باند حفاران غیرمجاز در روستای ثمرتوی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، بهزاد حجابی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز برای کشف آثار تاریخی در محدوده تپه تاریخی ثمرتو عوامل یگان ارومیه پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت گزارش واصله در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی طی انجام هماهنگی‌های لازم  با مقام قضایی و اخذ حکم قضایی و با همراهی عوامل انتظامی پاسگاه رشکان، نیروهای یگان حفاظت به محل مورد نظر عازم شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در این ماموریت چهار نفر حفار غیرمجاز با هویت‌های معلوم حین حفاری غیرمجاز برای کشف اشیا تاریخی دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری برای سیر مراحل قانونی و قضایی به پاسگاه بخش رشکان تحویل داده شدند.

او ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل یگان حفاظت استان و همچنین فعال کردن مشارکت‌های اجتماعی و نیز برگزاری جلسات و انعقاد تفاهم‌نامه با ارگان‌های همیار و تعاملات انجام گرفته با نهادهای قضایی طی چند سال گذشته میزان تخلفات در حوزه میراث‌فرهنگی کاهش و نیز برخورد با متعرضان این حوزه و کشف جرم افزایش چشمگیری داشته است.

حجابی همچنین ضمن قدردانی از همکاری مراجع قضایی که نقش موثری در راستای صیانت از آثار تاریخی، فرهنگی و همچنین کاهش جرایم و برخورد قاطع با متعرضان به آثار تاریخی و دستگیری مجرمان در منطقه از فرماندهی و عوامل انتظامی پاسگاه رشکان برای همیاری و همکاری مستمر با یگان حفاظت تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070100035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha