برپایی نمایشگاه «از گلالک تا خس خاس» در تالار آبی نیاوران

روایت تصویری و آثار نقاشی خط نوین با شباهت های فرهنگی هنری ترکمنان و سرخپوستان با عنوان «از گلالک تا خس خاس» در تالار آبی مجموعه نیاوران برپا شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ در این نمایشگاه آثار نقاشی خط و حجم که حاصل کار پژوهشی شقایق بالندری درخصوص تشابهات فرهنگی و هنری سرخپوستان امریکا و ترکمنان ایران است درمعرض دید قرار گرفته است.

در این نمایشگاه علاوه بر نمایش مجموعه آثار هنری، بازدیدکنندگان در یک فضا و داستان طراحی شده قرار می گیرند و با فرهنگ و شباهت های قومی آشنا می شوند؛ در کنار آثار نیز توضیحات و ایده پردازی تابلو قرار داده شده و در قسمت های مختلف نمایشگاه، توضیحات آداب و رسوم بصورت نوشتاری آمده است و داستان ها هم توضیح داده شده اند.

همچنین درطول برگزاری نمایشگاه ۳ ورکشاپ رایگان «تسکین به وسیله هنر» در فضای نمایشگاه در تاریخ سوم، چهارم و پنجم مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۶ برگزار می شود.

«گلالگ» و «خس خاس»، هر دو گل شقایق در زبان ترکمنی و سرخپوستی هستند.

نمایشگاه «از گلالک تا خس خاس» از تاریخ یکم تا 6 مهر 1402 از ساعت 9 تا 16 در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070100038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha