نهضت بهسازی سرویس‌های بهداشتی در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از آغاز نهضت بهسازی سرویس‌های بهداشتی در سطح محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات‌رسانی به گردشگران، خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت گردشگران و مسافران است و تجهیز سرویس‌های بهداشتی از الزامات زیرساخت‌های گردشگری است. در این راستای نهضت بهسازی سرویس‌های بهداشتی در سطح شش محور مواصلاتی استان به همراه نصب تابلوی راهنمای مسیربا اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تعداد ۱۰۲ سرویس‌های بهداشتی در سطح استان وجود دارد که ۵۰ مورد آن متعلق به شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی و زیر مجموعه میراٍث‌فرهنگی است و مابقی متعلق به ادارات آستان قدس و بخش خصوصی است و در فاز اول تعداد ۴۰ مورد در دست بهسازی و تجهیز قرار گرفته است.

شاه‌وردی ضمن بیان اینکه بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران همواره از برنامه‌های این اداره‌کل به شمار می‌رود، افزود: شش میسر مواصلاتی مورد نظر شامل مسیر بیرجند – سربیشه و نهبندان، مسیر بیرجند – قاین به سمت مشهد، مسیر بیرجند- خوسف- دیهوک و طبس، مسیر بیرجند- خوسف- خور- زنوغان و دیگ رستم به سمت کرمان، مسیر طبس- جوخواه به سمت تهران و مسیر طبس- دیهوک- فردوس به سمت مشهد است که بیشتر در مسیر مسافران و گردشگران قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070300109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha