جشنواره طلای سرخ قاینات در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: جشنواره طلای سرخ شهرستان قاینات به عنوان یکی از رویدادهای تاثیرگذار استان در جذب گردشگران داخلی و خارجی در فهرست رویدادهای ملی کشور به ثبت رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: با توجه به اهمیت معرفی محصول راهبردی زعفران در استان در شاخه گردشگری کشاورزی و علاقه گردشگران به آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت آن و کیفیت زعفران قاینات به عنوان محصولی با استانداردهای بالا برای عرضه در سطح کشور و صادرات، کمیته ثبت رویدادهای گردشگری استان ثبت جشنواره طلای سرخ را در اولویت برنامه‌های ثبتی رویدادهای گردشگری استان قرار داد و در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۳۶۰ به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: آشنایی با فرآوری، بسته‌بندی و همچنین کاربردهای دارویی گیاه زعفران از دیگر اهداف ثبت جشنواره بوده است و در کنار آن با توجه به اینکه شهرستان قاینات خاستگاه زعفران است، قاینات به عنوان پایتخت زعفران ایران به همگان معرفی خواهد شد.

شاه‌وردی گفت: با همت و تلاش معاونت گردشگری استان، ثبت سایر رویدادهای گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در دست اقدام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070300111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha