اصفهان دومین برند نمایشگاه‌های گردشگری کشور است

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اصفهان به‌عنوان دومین برند نمایشگاه‌های گردشگری کشور یادکرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، شامگاه روز گذشته ۴ مهرماه و پس از آغاز به کار رسمی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از غرفه‌های گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته و همچنین غرفه‌های هنرمندان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی اصیل ایرانی بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، نادر آخوندی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و تنی چند از مسئولان استان همراه بود، فاطمی گفت: بی‌تردید نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان پس از سال‌ها برگزاری که همه‌ساله با پاسداشت روز جهان گردشگری و هفته گردشگری عجین شده است، پس از نمایشگاه تهران به دومین برند نمایشگاه‌های گردشگری کشور تبدیل‌شده است.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی ادامه داد: امروز در اصفهان شاهدیم که بدنه کارشناسی در حوزه گردشگری، همچنین نهادهای مشارکت‌کننده درزمینهٔ توسعه گردشگری و همچنین بخش خصوصی در حوزه گردشگری بسیار قوی‌تر از بسیاری استان‌های دیگر هستند، لذا به نظر می‌رسد به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان باید گام‌های بیشتری برداشت.

او افزود: معتقدم اصفهان دروازه ورود گردشگران به مرکز و جنوب ایران است، لذا باید میان بدنه کارشناسی، بخشه‌ای دولتی ذی مدخل و همچنین فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری همگرایی بیشتری ایجاد شود زیرا توان بالقوه فراوان اصفهان به‌ویژه وجود بیش از ۱۸ اثر ملموس و ناملموس استان که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده این استان را قادر می‌سازد که به قطب اصلی گردشگری کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500195
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha