۵۰۰ اثر در دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی/ از جایزه ویژه عکاسی تا اکران فیلم در آب‌انبار!

تاکنون ۵۰۰ اثر توسط دبیرخانه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی دریافت شده است.

به گزارش میراث آریا، چهارمین نشست شورای عالی سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به ریاست علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، عصر سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

بنا بر این گزارش، دارابی در این نشست به ارائه نکاتی درباره برنامه‌ریزی و نحوه برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت و به اعلام آمادگی رئیس صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش آثار جشنواره و همکاری همه‌جانبه با این رویداد میراث‌فرهنگی اشاره و از همراهی آنان قدردانی کرد.

وی همچنین به ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای تاریخی اشاره کرد و افزود: ما در زمانی موفق به ثبت این ۵۴ کاروانسرا شدیم که یونسکو در نظر داشت شهر جهانی ونیز را از ثبت جهانی بیرون بیاورد و در فهرست آثار در معرض خطر قرار دهد.

علیرضا تابش دبیر دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد تا ۱۵ مهرماه برای ارسال آثار مهلت دارند.

در بخشی از این نشست، شهرام گیل‌آبادی، کارگردان تئاتر و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی پیشنهاد کرد: از ظرفیت جشنواره برای معرفی کاروانسراهای تاریخی ثبت جهانی استفاده شود و کاروانسرای سعدالسلطنه می‌تواند محور این موضوع قرار گیرد و ۲۳ استان دیگر نیز با این رویداد همراه شوند.
همچنین احمدرضا درویش، کارگردان سینما و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره با اشاره به اهمیت ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای گفت: توضیح موجودیت چنین رخدادی در حاشیه جشنواره حائز اهمیت است.

تخصیص جایزه ویژه قزوین برای عکاسی از سعدالسلطنه، نمایش فیلم‌های جشنواره در حمام‌های تاریخی و آب‌انبارهای قزوین، برنامه‌ریزی برای شب موسیقی فولکلور و لالایی قزوین از دیگر نکاتی بود که توسط دیگر اعضای شورا در این جلسه مطرح شد. قزوین در گذشته ۳۰۰ آب‌انبار داشته است که برخی از آن‌ها باقی مانده و در فهرست میراث ملی ثبت شده‌اند.

دومین جشنواره سراسری چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، آذرماه امسال به میزبانی شهر قزوین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به تارنمای https://ch-festival.mcth.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha