برگزاری رویداد غار پاک در یزد به مناسبت هفته گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری رویداد غار پاک به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی روز چهارشنبه 5 مهرماه گفت: این رویداد رو گذشته با حضور مسئولان استان و جمعی از فعالان گردشگری طبیعی، فعالان محیط‌زیست و منابع طبیعی، جمعی از زمین شناسان، اعضاء کمیته غار نوردی استان یزد و دانش آموزان گردشگری توسط کمیته ژئوتوریسم و گردشگری معدنی و به همت انجمن گردشگری حافظان طبیعت برگزار شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان جهانی گردشگری شعار روز جهانی گردشگری امسال را گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز اعلام کرده و همچنین با توجه به نزدیک بودن روز ملی غار پاک، به‌نوعی سفرهای مسئولانه و زیست‌محیطی در برگزاری این رویداد در دستور کار قرارگرفته و بیشتر موضوعات آن حول محور ژئوتوریسم و زمین گردشگری بود.

به گفته او، جواد نظام دوست به عنوان نماینده کارگروه ملی غارشناسی در این رویداد در خصوص اهمیت حفاظت از غارها، شناسایی غارهای استان و چگونگی فعالیت غارهای گردشگر پذیر توضیحاتی داد و در ادامه مستندی از فعالیت‌های زیست‌محیطی و حفاظتی غارنوردان استان توسط کمیته غار نوردی استان ارائه شد.

خورشیدی گفت: در پایان این رویداد از اولین کتاب راهنمای ژئوتوریسم استان، تألیف ندا کریمی رونمایی شد.

برگزاری رویداد غار پاک در یزد به مناسبت هفته گردشگری

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha