تور پاک‌سازی منطقه گردشگری هفت برم

مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس از برگزاری تور طبیعت‌گردی منطقه گردشگری هفت برم با هدف پاک‌سازی این منطقه کم‌نظیر گردشگری برگزار شد.

به گزارش میراث آریا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، روح‌الله روانشاد از برگزاری تور طبیعت‌گردی منطقه گردشگری هفت برم با هدف پاک‌سازی این منطقه کم‌نظیر گردشگری با همکاری شرکت خدمات مسافرتی و جهان‌گردی خاطره‌های شیراز به‌یادماندنی، انجمن میراث جاویدان پارس بوم و اداره کل محیط‌زیست استان فارس خبر داد.

مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس هدف از برگزاری این تور را فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌های طبیعی و گردشگاه‌ها و منابع زیست‌محیطی تشریح کرد.

روانشاد گفت: علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای فرهنگ‌سازی در راستای حفظ محیط‌زیست و پیشگیری از آلوده‌سازی تفرجگاه‌ها و محیط‌های سبز طبیعی شده است، اما شاهد تخریب و آلوده‌سازی تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری از سوی گردشگران هستیم و همچنان نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه وجود دارد.

وی بخشی از رویکرد نام‌گذاری روز جهانی جهان‌گردی را بر مبنای سرمایه‌گذاری سبز و توسعه گردشگری توجه به منابع طبیعی و زیست‌محیطی به‌عنوان سرمایه‌های گردشگری دانست و خواستار توجه بیش‌تر گردشگران به این مناطق بکر به‌عنوان سرمایه‌های خدادادی شد.

گفتنی است این تور در روز جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی برگزار و شرکت‌کنندگان با حرکتی نمادین ضمن پاک‌سازی منطقه هفت برم پیام حفاظت از محیط‌زیست را به عموم ابلاغ کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070700391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha