کمیته فنی برای حفاظت از «کتیبه‌های گنجنامه» تشکیل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از تشکیل کمیته فنی برای حفاظت و نگهداری از کتیبه‌های گنجنامه خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم‌علیزاده گفت: این کمیته فنی، آسیب‌های احتمالی را در خصوص کتیبه‌های گنجنامه بررسی و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه کتیبه‌های ۲۵۰۰ ساله گنجنامه ثبت ملی شده و تابع ضوابط میراث‌فرهنگی است و باید بر این اساس برای حفاظت از آن‌ها تصمیم‌گیری شود، اظهار کرد: حفاظت از کتیبه‌ها باید با حساسیت بالا انجام شود و نباید اقدامی خارج از قاعده و قانون انجام شود.

او با تاکید بر اینکه نحوه نگهداری از کتیبه‌ها باید بر اساس ضوابط حفاظتی میراث‌فرهنگی انجام شود، عنوان کرد: همچنین نحوه نگهداری نباید مورد هجمه متخصصان قرار گیرد بنابراین از حساسیت بالایی برخوردار است.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه باید بهترین راهکار برای نگهداری و حفاظت از این اثر ارزشمند در نظر گرفته شود، گفت: نمونه‌های مشابه کتیبه‌های گنجنامه در سراسر کشور وجود دارد، این اثر در طول زمان به دلیل نوع و محل قرارگیری و حتی عوامل جوی آسیب جدی ندیده و در حال حاضر نیز در معرض آسیب نیست.

 او اضافه کرد: میراث‌فرهنگی روی تمام آثار تاریخی حساسیت دارد و اگر روزی احساس کنیم هر یک از آن‌ها در معرض آسیب هستند حتماً با مشورت و مدیریت، بهترین تصمیم را می‌گیریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha