آغاز برق‌رسانی به محوطه تنگ چوگان بیشاپور فارس

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون از آغاز پروژه برق‌رسانی به محوطه تنگ چوگان مجموعه جهانی بیشاپور خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمدجواد جوکاری گفت: پروژه برق‌رسانی به محوطه تنگ چوگان مجموعه جهانی بیشاپور با اعتباری بالغ‌بر 29 میلیارد ریال در دست اقدام است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون ضمن تأکید بر نگاه ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس به مجموعه تاریخی بیشاپور تصریح کرد: برای رساندن این مجموعه بی‌نظیر به جایگاه اصلی خود برنامه‌های ویژه‌ای در نظر داریم و در آینده شاهد چهره جدیدی از این مجموعه خواهیم بود.

 او ادامه داد: مجموعه طبیعی‌تاریخی تنگ چوگان در ضلع شمالی شهر تاریخی بیشاپور در شهرستان کازرون واقع‌ شده که در برگیرنده 6 نقش برجسته به‌جامانده از دوره ساسانی است.

جوکاری گفت: مجموعه جهانی شهر بیشاپور به دستور شاهپور اول ساسانی ساخته‌ شده و تاریخ ساخت آن مربوط به سال 262 میلادی است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون افزود: این مجموعه که یکی از یادمان‌های تاریخی مهم به شمار می‌آید بیش از هزار و 100 سال پیشینه دارد و 24 شهریورماه 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha