گردشگران روسی مبهوت زیبایی‌های غرب مازندران/ ‌ترکیب دریا، جنگل، کوه و دشت مدهوش کننده است

الیزابت آیدینان معاون رئیس بخش دپارتمان روابط چند جانبه و پروژه‌های ویژه وزارت توسعه اقتصادی روسیه به نمایندگی از گردشگران خارجی اظهار کرد: مشاهده دریا و کوه و جنگل در کنار هم، ترکیب بسیار جذابی از این فضا ساخته که هوش از سر هر گردشگران می‌برد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گروه گردشگری کشورهای همسایه (روسیه، قزاقستان و ترکمنستان) در دومین روز بازدید از جاذبه‌های مازندران از برخی جاذبه‌های مهم غرب استان بازدید کردند. 

آنها ابتدا راهی شهر چالوس و تله کابین نمک آبرود شدند، جاذبه‌ای که به شدت آن‌ها را به وجود آورد و تعابیر خاص و زیبایی از تله کابین نمک آبرود بکار بردند که در ادامه از نظرتان می‌گذرد. 

الیزابت آیدینان معاون رئیس بخش دپارتمان روابط چند جانبه و پروژه‌های ویژه وزارت توسعه اقتصادی روسیه به نمایندگی از گردشگران خارجی اظهار کرد: نخستین بار است که چنین فضایی را مشاهده می‌کنیم، چشم‌انداز این منطقه فوق‌العاده زیبا و دیدنی است. مشاهده دریا و کوه و جنگل در کنار هم، ترکیب بسیار جذابی از این فضا ساخته که هوش از سر هر گردشگران می‌برد. 

او با اشاره به اختلاف دمای پایین تله کابین و بالای آن بیان کرد: پایین هوا آفتابی و گرم بود اما بالای آن، سرشار از سایه‌های درختان بلند و سرد است. گویی از تابستان به زمستان آمدیم. 

معاون رئیس بخش دپارتمان روابط چند جانبه و پروژه‌های ویژه وزارت توسعه اقتصادی روسیه، تصریح کرد: بی شک اگر این جاذبه به مردم و گردشگران سایر کشورها به درستی معرفی شود، استقبال بسیار خوبی از آن خواهند کرد. ما که به وجد آمدیم و مطمئنا دیگران نیز از آن لذت فراوانی خواهند بود. 

آیدینان در پایان گفت: هر کدام از ما از هم اکنون مشتاق هستیم در فضای حقیقی و مجازی و در دیدارها، جلسات و همایش‌های خود از جاذبه‌های کم نظیر مازندران بگوییم تا آن‌ها هم از مشاهدات و تجربه‌های ما لذت ببرند. 

سورتمه سواری و بازی سینما سه بعدی، مقاصد بعدی گردشگران خارجی در نمک آبرود بود. 

پس از آن گروه گردشگری کشورهای همسایه، راهی شهرستان تنکابن شدند و از دهکده جنگلی سلیم آباد بخش مرکزی این شهرستان بازدید کردند و مورد استقبال مردم و مسئولان این دیار قرار گرفتند. 

دهکده‌ای که به سفال و سفالگری شهره است و زیبایی‌های خاص خود را دارد. علاوه بر جذابیت‌های بصری، رفتار و مهمان نوازی اهالی سلیم آباد بود که مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفت. 

پذیرایی به شیوه سنتی و همخوانی دست جمعی اهالی، با ابزار موسیقی محلی بر حلاوت این بازدید افزود و تحسین حاضران را در پی داشت.

دیدن پلی ساخته روس‌ها در وسط روستا که به جا مانده از جنگ جهانی دوم بود، شگفتی و تحسین گردشگران روس را به دنبال داشت و اقدام به ضبط تصاویر و ویدئو از این پل قدیمی و تاریخی کردند. 

گروه گردشگری کشورهای همسایه، با شوق و حوصله از تمام کارگاه‌های سفالگری بازدید نمودند و حتی یکی دو نفر از آنها، اقدام به ساختن سفال نمودند که تجربه‌ای شیرین و تازه‌ای برای آنها محسوب می‌شد. 

خرید ظرف‌های سفالی، مثل جا شمعی و لیون سفالی، نشان از علاقه‌مندی آنها به این هنر ایرانی دارد. 

آنها، بازدید از این دهکده را جالب و دیدنی ارزیابی کردند و از حس خوبی که دریافت کردند، سخن گفتند.  

گردشگران روسی به اهالی دهکده سلیم آباد گفتند ما هم ظروف گلی و سفالی داریم اما نحوه ساخت و دیزاین ما متفاوت است. 

اهدای ظروف سفالی به میهمانان خارجی و انداختن عکس یادگاری، بخش پایانی این بازدید ۳ ساعته بود. 

شنبه، روز پایانی گروه گردشگری کشورهای همسایه خواهد بود که در شهر زیبای رامسر حضور می‌یابند. 

لازم به ذکر است گروه گردشگری کشورهای همسایه متشکل از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و قرقیزستان، عصر سه‌شنبه ۴ مهرماه وارد ایران شدند و از صبح چهارشنبه ۵ مهرماه تا شب شنبه ۸ مهرماه میهمان مردم مازندران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha