توسعه پایدار اصفهان از دو منظر گردشگری و صنایع‌دستی تحقق می‌یابد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان برگزار شد، از تحقق یافتن توسعه پایدار اصفهان از دو منظر گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز گذشته ۷ مهرماه و در آخرین روز از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، آیین تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی مشارکت‌کننده در هفته فرهنگی اصفهان و هفته صنایع‌دستی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این مراسم گفت: رویای هنر در فلات مرکزی ایران با اختراع چرخ سفال در محوطه باستانی سیلک کاشان به بیش از ۶ هزار سال قبل می‌رسد.

او ادامه داد: هنر در شکل‌گیری فرهنگ و تمدن فلات مرکزی ایران به‌ویژه اصفهان از دیرباز تاکنون نقش داشته به‌گونه‌ای که امروز در این استان پهناور، دو شهر جهانی صنایع‌دستی یعنی اصفهان و کاشان، دو شهر ملی صنایع‌دستی یعنی شهرضا و گلپایگان و یک روستای ملی صنایع‌دستی یعنی روستای مهرگرد از توابع شهرستان سمیرم وجود دارد.

محققیان تصریح کرد: با توجه به تداوم خشک‌سالی و آلودگی هوا معتقدیم گردشگری و صنایع‌دستی راهکار مناسبی برای دست‌یابی به توسعه پایدار اصفهان است، به‌گونه‌ای که با توجه به معضلات موجود در این استان حتی توانی برای ایجاد صنایع جدید و حتی توسعه کشاورزی به‌ویژه کشاورزی سنتی وجود ندارد.

در این آیین از هنرمندان مشارکت‌کننده در هفته فرهنگی اصفهان و هفته صنایع‌دستی به همت اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان و معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تجلیل شد و همچنین از خانواده استاد پیشکسوت شادروان اسماعیل شیران که هفته گذشته آسمانی شد، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha