اولین رویداد ملی کمپینگ و کاروانینگ در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی از برگزاری اولین رویداد ملی کمپینگ و کاروانینگ خراسان جنوبی در فصل گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی، روز پنج‌شنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۲  در جلسه برنامه‌ریزی اولین رویداد ملی کمپینگ و کاروانینگ خراسان جنوبی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، گفت: این رویداد با شعار «سفر آسان و ارزان با حداقل هزینه» در فصل گردشگری استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: در فصل گردشگری خراسان جنوبی برنامه‌های متنوع به منظور معرفی هرچه با شکوه‌تر استان خواهیم داشت که حمایت کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این مسیر، گام موثری در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان خواهد بود.

شاه‌وردی به تشریح چگونگی برگزاری رویداد پرداخت و گفت: اولین رویداد ملی کمپینگ و کاروانینگ در سه شهرستان خوسف، بیرجند و درمیان با حدود ۴۰ خودروی کمپر و کاروان در بازه زمانی مهرماه برگزار خواهد شد.

او افزود: رونق گردشگری و معرفی جاذبه‌های استان، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در استان، معرفی این نوع وسیله‌های نقلیه به عنوان بخشی از ظرفیت و زیرساخت گردشگری، توسعه سفرهای مسئولانه و ایمن و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی، از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است.

علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری رویداد ملی کمپینگ و کاروانینگ در استان گفت: ما از این طرح حمایت می‌کنم و به تشریح نمونه‌های موفق کشوری این رویداد پرداخت.

 در انتها اعضای حاضر در جلسه موارد مربوط به دستگاه‌های اجرایی را مطرح کردند و مواردی از قبیل تامین امنیت خودروها در مسیرهای درون و برون شهری، مکان برپایی کمپ در شهرستان‌ها، تامین چادر هلال احمر با حضور تیم واکنش سریع، حضور صدا و سیما مستند سازی و اطلاع رسانی جامع، حضور راهنمایان گردشگری و ... مصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha