استقبال بی‌نظیر از آثار هنرمند سفال البرزی در همایش بین‌المللی سفال ریشتان ازبکستان/ انتخاب آثار هنرمند البرزی برای موزه‌ای در روسیه 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز حضور هنرمند سفال و سرامیک البرز را در اولین همایش بین‌المللی سرامیک ریشتان در کشور ازبکستان از بین ۳ هنرمند منتخب کشور، بسیار پربار و افتخارآفرین عنوان کرد که به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی روز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته آرزو انوشه هنرمند البرزی که آثاری از او دارای مهر مرغوبیت ملی هم هستند در بین سه هنرمند کشور به این رویداد اعزام شد و به عنوان یک هنرمند به نمایش گوشه‌ای از هنر و توانمندی‌های ایران در زمینه سفال و سرامیک پرداخت. 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اصالت هنر سفال و سرامیک ایرانی در بین تمام کشورهای دنیا مورد توجه و استقبال گرفته و خرسندیم که هنرمندی از استان البرز به ارائه هنر ایران در ازبکستان پرداخته است.  

او با اشاره به ریشه‌های فرهنگی ایران و ازبکستان گفت: تعاملات خوبی بین هنرمندان و مسئولان ایران، ازبکستان و دیگر کشورها شکل گرفته است که امیدواریم منشأ تعاملات بیشتر آتی باشد.  

او از دستاوردهای حضور هنرمند البرزی را دیدار با بزرگان و اساتید هنر سفالگری ازبکستان و مذاکراتی برای صادرات محصولات این هنرمند و مواد اولیه مرغوب از ایران عنوان کرد که مورد حمایت سفیر ایران در تاشکند قرار گرفته است. همچنین دو اثر خانوم انوشه در دیدار با یکی از مسئولان روسیه برای نمایش در یکی از موزه‌های روسیه انتخاب شده است.

او ضمن قدردانی از حمایت وزارت میراث‌فرهنگی و به خصوص معاون صنایع‌دستی کشور از هنرمندان برای اعزام به رویداد صنایع‌دستی و سفال کشور ازبکستان این اقدام را بسیار ارزشمند و باعث دلگرمی و انگیزه‌دهی به هنرمندان کشور که هر یک از توانمندی‌های بسیاری برخوردارند، عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha