افتتاح ۴ طرح گردشگری با اشتغالزایی ۵۰ نفر در ساوجبلاغ

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: پروژه ‌های گردشگری شهرستان ساوجبلاغ شامل یک بومگردی، یک مجموعه گردشگری تندرستی حمام سنتی در روستای ولیان، سفره‌خانه و مجموعه پذیرایی سنتی در روستای کردان و یک کارگاه صنایع‌دستی در شهر جدید مهستان با اشتغالزایی ۵۰ نفر افتتاح شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، طرح های گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز افتتاح شد.

رحیم خاکی در این مراسم افزود: سفره خانه سنتی روستای کردان با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۳۰ نفر اشتغالزایی از مجموعه های خوبی است که با هدف خدمات رسانی و جذب گردشگران از طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف ایجاد شده است.  

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: همچنین مجموعه تندرستی حمام سنتی روستای ولیان با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ نفر در نزدیکی مجموعه بومگردی همین روستا که با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون و اشتغالزایی ۵ نفر ایجاد شده، ساخته شده‌اند.

خاکی افتتاح یک کارگاه صنایع دستی چوبی با هدف اشتغالزایی و آموزش محلی در شهر جدید هشتگرد را از دیگر طرح‌های افتتاح شده در شهرستان ساوجبلاغ در هفته گردشگری دانست که به مهارت‌افزایی و اشتغال محلی منطقه کمک می‌کند.  

او سیاست‌گذاری‌های گردشگری استان را مطابق با شعار جهانی گردشگری و سرمایه گذاری سبز عنوان کرد و گفت: توسعه گردشگری روستایی و اشتغالزایی محلی با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها از مهمترین اهداف طرح های گردشگری در شهرستان هاست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha