رشد ۸۰ درصدی احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از رشد ۸۰ درصدی احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور هشتم مهرماه ۱۴۰۲ در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته شاهد رشد ۸۰ درصدی احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای توسعه صنعت گردشگری و زیرساخت‌های آن در استان بوده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: تا سال گذشته فقط ۹ اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان فعالیت داشت که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته طی یک سال گذشته به ۱۶ اقامتگاه افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۸۰ درصدی در این زمینه است.

او با اشاره به اینکه درخواست‌های زیادی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان داریم افزود: البته در این زمینه مشکلاتی مانند تغییر کاربری در امور اراضی، قرار گرفتن در مسیر راه‌ها، رودخانه ها و... وجود دارد که لازم است در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی و حل شوند.

حسن‌پور اضافه کرد: با وجود هتل‌ها، متل‌ها و رستوران‌های چندستاره و بزرگی در سراسر جهان و کشور گردشگر خارجی، طبیعت‌گرد و... به دنبال هتل و اقامتگاه‌های مدرن نیست بلکه علاقه‌مند به آداب و رسوم، سنت‌هاست و وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به شرایط و موقعیت آنها، مطلوب و دلخواه گردشگران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha