رعایت عفاف و حجاب در تمامی تأسیسات گردشگری ایلام الزامی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از الزام بودن رعایت دستورالعمل‌های حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در تمامی تأسیسات گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی روز ۹ مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر روز گذشته نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی‌اشرف علی‌محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و حجت الاسلام و المسلمین محمود حاتمی و مدیران واحدهای اقامتی و پذیرایی استان در راستای رعایت موازین اخلاقی و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب در تمامی تاسیسات گردشگری برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در این دیدار با توجه به دستورالعمل حجاب و عفاف، گفت: به تمامی تأسیسات گردشگری استان اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، بوم‌گردی‌ها و ...  تحت نظر این اداره‌کل، برای رعایت موازین شرعی و اسلامی تاکید شده است.

شریفی گفت: رعایت اصول و موازین مشتری‌مداری و رفع نواقص در ارائه خدمات مطلوب به آنان و بالا بردن سطح رضایت مسافران و گردشگران در تأسیسات و مؤسسات گردشگری از مهم‌ترین مسائلی است که انتظار می‌رود به طور جدی مورد توجه مدیران مؤسسات قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اشرف علی‌محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: تدوین منشور اخلاقی عفاف و حجاب و ابلاغ به واحدهای زیر پوشش، به کارگیری ابزار تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در راستای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب، دقت نظر در به‌کارگیری نیروهای متعهد، مسئولیت‌پذیر و قائل به شئونات عرفی، مذهبی و شرعی، ایجاد محیطی امن منطبق با اصول و موازین شرعی، اخلاقی و اعتقادی و تشویق میهمانان و مراجعان و همچنین کارکنان واحدها به رعایت اصول اخلاقی و اسلامی از مواردی است که باید مدیران مراکز گردشگری ابلاغ شود.

حجت الاسلام علی‌محمدی به ریشه‌دار بودن حجاب و عفاف در فرهنگ و تاریخ کشور و استان اشاره کرد و گفت: حجاب تنها در پوشش نیست بلکه در رفتار هم باید نمایان شود و انتظار این است که در بحث عفاف و حجاب خانواده بزرگ گردشگری به بهترین نحو ورود کند و با ظرفیت اشتغال‌زایی که در این حوزه دارد به یک مدل و الگوی مناسب برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب تبدیل شود.

او با بیان اینکه حجاب از اصول اولیه اعتقادی ما است، خاطرنشان کرد: همانطوری که ما نسبت به انجام فرائضی مانند نماز و روزه اهتمام می‌ورزیم، لازم است که به رعایت حجاب و عفاف نیز همت داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمود حاتمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایلام گفت: در قرآن کریم نخست مردان و بعد به زنان توصیه شده است که به موضوع عفاف و حجاب اهمیت دهند.

حجت الاسلام حاتمی با بیان اینکه حجاب موضوعی است که منافع ملی و اجتماعی بسیاری در پی دارد، افزود: رعایت حجاب سبب می‌شود که انسان از آسیب اجتماعی در امان باشد و از مدیران تأسیسات گردشگری انتظار می‌رود به موضوع رعایت عفاف و حجاب ورود کرده است، چرا که رعایت اصل حجاب در یک جامعه سلامت جامعه و خانواده و افراد و سلامت محیط کار را در پی دارد.

او افزود: ما باید در رعایت حجاب و عفاف حساسیت داشته باشیم چرا که اگر اصل حجاب را از جایگاهی که اسلام برای آن تعیین کرده است ببینیم طبیعتا مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایلام خاطرنشان کرد: معضل بی‌حجابی و بی‌عفتی فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی‌کند بلکه آسیب‌هایی که از این معضل ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha