سبزه میدان قلب زنجان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: فرآیند مزایده واگذاری غرفه‌های سبزه میدان انجام شده است و امیدواریم پس از طی مراحل اداری شاهد حضور شرکت‌های متخصص باشیم. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ۱۱ مهرماه سال ۱۴۰۲ در مراسم اختتامیه جشنواره آش اظهار کرد: امروز در محلی اختتامیه جشنواره آش برگزار می‌شود که رنگین کمان زیبایی از ۳۱ استان کشور است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این چند روز اقوام، زبان و گویش‌ها وحتی برخی از کشورهای همسایه در قالب جشنواره آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی گردهم آمدند. 

او ادامه داد: کلیپی که از وزیر میراث‌فرهنگی مشاهده شد؛ تصویری از مهمان نوازی زنجانی‌ها در یوم‌العباس و یوم‌الزینب است که در طول سال در همایش‌های مختلف میزبان گردشگران و مسافرین بودند. 

سبزه میدان قلب زنجان است
صفوی گفت: هم وزیر و هم کسانی که به زنجان آمدند، اذعان دارند که در این دوره مدیران شهری و پارلمان محلی مثل شورا و شهرداری یک دل هستند و خروجی این همدلی باعث شد که یک جشنواره بسیار خوب را داشته باشیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اقدامات یک‌ساله انجام شده توسط شورا و شهرداری در خدمت‌رسانی به مردم افزود: اینجا سبزه میدان قلب زنجان و بهترین نقطه این شهر است که زنجانی‌ها در تاریخ عبادت و تجارت را به هم گره زدند و بر همین راستا در تاریخ ماندگار شدند. 

او تصریح کرد: همین مکان امروز و روزهای قبل در جشنواره آش و نمایشگاه صنایع دستی شاهد حضور اقوام مختلف بودیم و همین موضوع باعث شد که از فرصت استفاده کنیم و در ایران کوچک گردهم بیاییم. 

سبزه میدان قلب زنجان است
صفوی گفت: امروز شاهد حضور برگزیدگانی هستیم که با رای هیات داوری انتخاب شدند و امروز به صورت نمادین از این برگزیدگان تجلیل می کنیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: این محل چهار هکتاری در آینده نزدیک محل تلاقی هنرمندانی از سراسر کشور خواهد بود و طبق گفته شهردار فرآینده مزایده آن انجام شده است و امیدواریم پس از طی مراحل اداری شاهد حضور شرکت‌های متخصص باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha