طرح بازنگری بررسی و شناسایی چوار ایلام پایان یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اتمام طرح بازنگری بررسی و شناسایی شهرستان چوار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌‍‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار یک میلیار ریال از محل اعتبارات استانی، طرح بازنگری بررسی و شناسایی شهرستان چوار با مشارکت پژوهشکده باستان‌شناسی وزارت و معاونت میراث فرهنگی ایلام اتمام یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: پس از مشخص شدن سرپرست پروژه و صدور مجوزهای لازم از سوی پژوهشکده، طرح بررسی و شناسایی شهرستان چوار انجام شد.

شریفی گفت: در این فصل ازبررسی و شناسایی باستان‌شناسی محدوده شهرستان چوار مورد بررسی و شناسایی باستان‌شناسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: شناسایی، مطالعه و معرفی آثار باستانی، تهیه و تدوین جدول گاه‌نگاری و تعیین نوع و شکل توزیع آثار باستانی حوزه مورد مطالعه از اهداف این طرح بود. 

او ادامه داد: شناسایی و بیان نقش اوضاع جغرافیایی و شرایط زیست محیطی منطقه در شکل گیری نقاط باستانی این حوزه، تهیه و تدوین مدارک لازم برای ثبت آثار باستانی شاخص منطقه در فهرست آثار ملی کشور، تهیه نقشه باستان شناسی منطقه و تبیین ، تحلیل و توضیح اوضاع فرهنگی، اجتماعی این منطقه در دوره های گذشته از دیگر اهداف این طرح بود.

شریفی در ادامه گفت : در استان ایلام حدود ۶۰ فصل بررسی و شناسایی انجام گرفته که بیش از ۳هزار اثر شناسایی و ۸۰۲ اثر نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha