برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی با هدف مشارکت خانواده‌ها در توسعه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی با هدف مشارکت خانواده‌ها در توسعه گردشگری در خرم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور دوازدهم مهرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته گردشگری و گرامیداشت هفته وحدت، جشنواره غذاهای بومی‌محلی با هدف مشارکت خانواده‌ها در توسعه گردشگری و بویژه حوزه گردشگری خوراک در محوطه باغ گلستان قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه صنعت گردشگری و مشارکت خانواده‌ها در بحث گردشگری خورک بوده چراکه لرستان صاحب میز تخصصی غذا در این حوزه گردشگری است.

او با بیان اینکه لرستان با ثبت ۲۲ غذای محلی از جمله نان و شیرینی و آش‌های سنتی دارای میز گردشگری خوراکی در کشور است افزود: پرونده شش غذای دیگر نیز کمتر از یک ماه آینده به منظور ثبت ملی به دبیرخانه ثبت آثار ملی ناملموس، ارسال خواهد شد.

حسن‌پور اضافه کرد: در سال‌های اخیر جشنواره‌های متعدد غذای بومی، محلی در محل باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک با مشارکت مردم برگزار شده اما جشنواره امسال با حضور داوران ملی و تراز اول کشور در راستای ارتقای سطح جشنواره برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: غذاهای محلی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد و ریشه‌های مردم‌شناسی در این زمینه به روشنی خودنمایی می‌کند.

او با اشاره به این که طبخ و پخت غذاها نیز باید ثبت ملی شود و به نسل‌های بعد انتقال یابد، خاطرنشان کرد: رسالت ما این است با حفظ ارزش‌ها و سنت‌ها از آیین و رسوم دیرپای این سرزمین، محافظت کنیم.

حسن‌پور اضافه کرد: برگزاری این برنامه‌ها نقش مهمی در توسعه گردشگری خانواده‌محور خواهد داشت، زیرا لرستان از ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه گردشگری غذا با رویکرد گردشگری خانواده‌محور برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha