سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بهره مادی و معنوی به دنبال دارد/ باید مکتب اسلامی خود را به وسیله گردشگری به دنیا معرفی کنیم

استاندار قم گفت: صنعت گردشگری مستثنی از دیگر صنایع نیست که نیاز به سرمایه‌گذاری نداشته باشد و هر چه در این صنعت هزینه کنیم بهره های مادی و معنوی بسیاری شاهد خواهیم بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سید محمد آقامیری روز چهارشنبه 12 مهر 1402  در همایش گرامی‌داشت هفته گردشگری که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت وجود المان‌های فرهنگی در ورودی قم و ضرورت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی این استان، تصریح کرد: زمانی که از هفت نقطه وارد شهر قم می‌شویم نمادی برای معرفی استان وجود ندارد و جز تبلیغات و هیچ نماد فرهنگی و مذهبی در این ورودی ها نداریم.

او افزود: در جلسه‌ای که با سازمان راهداری کشور داشتیم، اعتبار مناسبی برای سامان‌دهی ورودی های شهر قم در نظر گرفته شد و اتفاق‌های خوبی در راه است .

او افزود: در موضوع گردشگری، توجه به المان‌ها و نمادها در کشورهای مختلف بسیار مهم است و موضوع وطن‌پرستی در بسیاری کشورها با نمادی در میادین شهرها مورد توجه قرار گرفته است و گاهی پشت این نمادها، دنیایی از فرهنگ خوابیده است.

او  ادامه داد: نباید نگاه لحظه‌ای به وقایع داشته باشیم و هر نماد و المان فرهنگی یا مذهبی بسیار مهم است که باید فرهنگ خود را برای گردشگران تشریح کنیم.

آقامیری افزود: باید دین اسلام و مکتب اسلامی خود را بوسیله گردشگری به دنیا معرفی کنیم و در استان قم با توجه به همجواری ما با بارگاه کریمه اهل‌بیت و مسجد مقدس جمکران که در دنیا بی نظیر است، حوزه ها و مدارس علمیه و جامعه المصطفی ظرفیت انتقال فرهنگ از طریق گردشگری بسیار مهیا است.

آقامیری گفت: در استان قم ۲۵۰ هزار نفر اتباع خارجی داریم و از این رو اگر در گردشگری توسعه و نمادهای مذهبی و فرهنگی کار کنیم از طریق اتباع خارجی که در شهر ما وجود دارد به راحتی می توانیم فرهنگ خود و انقلاب خود را به جهان معرفی کنیم.

استاندار قم با بیان این که گردشگری در نگاه تفریح و تفرج پنجره کوچکی است گفت: گردشگری در حقیقت دروازه ای برای انتقال و صدور فرهنگ ها است و باید با آن فرهنگ را به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

او ادامه داد: در حوزه گردشگری زیارتی و مذهبی کم کار شده است در حالیکه جای تبادل افکار مذهبی در قم است و با وجود اتباعی که از ۱۲۰ کشور در قم وجود دارند بهترین فرصت است که آن ها از طریق توجه به صنعت گردشگری، فرهنگ و مذهب ما را گسترش دهند.

ماموریت استاندار به جهاد کشاورزی استان برای رونق گردشگری کشاورزی

استاندار قم در ادامه با اشاره به این‌ که امروز باید بدانیم صنعت گردشگری به کجا می رود بیان کرد: گردشگری کشاورزی در ایران خیلی پا نگرفته است و به جهاد کشاورزی استان ماموریت می دهیم که در حوزه گردشگری کشاورزی به میراث فرهنگی برنامه بدهد.

او تاکید کرد: در حوزه گردشگری باید زیرساخت‌ها تکمیل شود و توسعه پیدا کند و در شأن مردم استان قم باشد.

استاندار قم افزود: به شخصه طرفدار صنعت گردشگری هستم و آمادگی هر گونه حمایتی از صنعت گردشگری را داریم تا مردم بتوانند از اقدام های گردشگری منتفع شوند.

او عنوان کرد: معرفی صنایع‌دستی ما به دنیا بسیار مهم است و در دنیا برای این صنایع ارزش زیادی قائل هستند چون هنرمند تمام روح خود را در کالای صنایع دستی می دمد و تمام وجود خود را در آن کالا خلاصه کرده است.

آقامیری گفت: در گردشگری آن چیزی که باید باشیم نیستیم و باید صنعت گردشگری خود را متناسب با استان قم داشته باشیم این در حالی اسست که سرانه پارک‌ها و مراکز تفرجگاهی برای مردم را اندک می بینیم و دراین حوزه کار زیادی نکرده‌ایم و زیرساخت‌ها باید با همکاری همه دستگاه‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071300887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha