با ساز محلی جشنواره آلو در روستای بکر ملحمدره اسدآباد کوک شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در راستای معرفی جاذبه‌ها و منطقه بکر روستای ملحمدره، جشنواره آلو با حضور مسئولان و مردم این روستا به مدت یک هفته آغاز به کار کرد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی خاکسار گفت:  صبح دیروز 13 مهر جشنواره آلو با محوریت معرفی روستای گردشگری ملحمدره، با صدای ساز محلی در مجتمع تفریحی باغ آرزوها کوک شد و با رقص محلی تعدادی از اهالی این روستا شور و نشاطی برای گردشگران و دعوت‌شدگان این مراسم به ارمغان داشت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: جشنواره آلو که با همکاری مردم و باغداران روستای ملحمدره، و اداراتی چون جهاد کشاورزی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرمانداری، بخشداری، ادارات صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دهیاری و شورای اسلامی روستاهای ملحمدره و مدیریت مجتمع گردشگری باغ آرزوها برپا شده بود، با اشعار محلی زیبای شاعران این منطقه همراه بود.

خاکسار گفت:  آئین افتتاحیه این جشنواره در باغ آرزوها و غرفه‌های فروش  محصولات آلو و فرآورده‌های آن در خیابان اصلی روستا برپا شده است.

خاکسار ادامه داد: در غرفه‌های این جشنواره به جز محصولات آلو، فرآورده‌های آلو، محصولاتی دیگر چون گردو، مویز، سماق، شپله، ترشیجات، سیر، صنایع دستی، آش دوغ محلی در معرض فروش قرار دارد .

او گفت: در این جشنواره از تعدادی از اهالی روستا و باغداران نمونه کشوری با اهدا هدایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071400945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha