تحقق صددرصدی اشتغال تعهدی صنایع‌دستی اسلام‌آباد غرب

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام‌آباد غرب از تحقق صددرصدی اشتغال تعهدی این اداره درحوزه صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، شهرام علیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: میزان اشتغال تعهدی این اداره در سال ۱۴۰۲ که بیشتر در حوزه صنایع‌دستی است با پیگیری و تلاش‌های فراوان تنها با گذشت شش ماه از سال به‌صورت صددرصدی محقق شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام‌آبادغرب، افزود: در سال جاری سهمیه تعهدی اشتغال ایجادی این اداره ۸۵ نفر بوده است که به صورت کامل تحقق یافته است.

او ادامه داد: امسال با صدور مجوزهای سه گانه صنایع‌دستی به تعداد ۶۸ مورد و همچنین صدور موافقت اصولی‌های طرح‌های گردشگری به تعداد سه طرح و برنامه‌های گمانه زنی و تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی شهرستان ثبت ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال اداره انجام شد.

علیاری گفت:  همچنین در حوزه تسهیلات اشتغال‌زایی از محل منابع تبصره ۱۶ سال جاری به صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان مبلغ ۴۳ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

او افزود: تعداد ۲۵ نفر صنعتگر صنایع‌دستی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی با اعتبار پیشنهادی به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال معرفی شده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام‌آبادغرب در خاتمه اظهار کرد: همچنین  بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرستان با ۱۴ غرفه ثابت سامان‌دهی شده است که به تعداد ۲۸ نفر از صنعت‌گران فعال شهرستان واگذار شده است.

دالاهو به عنوان شهر ملی ساخت تنبور در فهرست شهرهای ملی صنایع‌دستی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha