ارسال کمک‌های بشر دوستانه ایران به افغانستان/ اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به زلزله‌زدگان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اعلام فراخوان رسمی این جمعیت برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم و خیرین کشورمان به مردم زلزله‌زده افغانستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، وحید سلیمی‌ امروز دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ با اشاره به وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری ۱۵ مهرماه در ایالت هرات افغانستان، گفت: در پی وقوع زلزله مخرب در این کشور، جمعیت هلال‌احمر طبق وظیفه دینی و اصول انسان‌دوستانه نهضت بزرگ صلیب سرخ و هلال‌احمر، تأکید پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر و بر اساس وظایف و مأموریت‌های ذاتی، سازمان داوطلبان، اقدام به اعلام فراخوان عمومی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم و خیران برای زلزله‌زدگان هرات کرد.

سلیمی‌ با ابراز تأسف از تلفات جانی و خسارات مالی قابل‌توجه به مردم مسلمان کشور افغانستان، ادامه داد: با توجه به درخواست‌های متعدد مردم نوع‌دوست کشورمان از جمعیت هلال‌احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان و فراهم‌کردن امکان مشارکت‌های عمومی و داوطلبانه در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان از ساعات نخست پس از زمین‌لرزه، شماره حساب‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم، خیرین، حامیان و اشخاص حقوقی کشورمان به شهروندان زلزله‌زده کشور افغانستان اعلام شده است.

او شماره حساب‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را به شرح ذیل اعلام کرد.

بانک ملی:

۱. شماره‌حساب: ۹۹۹۹۹

۲.شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹

۳.شماره شبا: IR۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳

۴-کد دستوری: #۳*۱۱۲*

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) روز شنبه ۱۵ مهر مناطق وسیعی از افغانستان را لرزاند. برخی منابع شدت این زلزله را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده‌اند. مرکز این زمین‌لرزه اطراف شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان و عمق این زمین‌لرزه ۱۰ کیلومتر اعلام شده است. شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در بخش‌هایی از ایران، ترکمنستان و ازبکستان هم کاملا احساس شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha