آغاز مرمت خانه تاریخی کلکته چی تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از آغاز مرمت خانه تاریخی کلکته چی تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به فرسودگی دیوارها و سقف خانه تاریخی کلکته چی و به منظور احیاء دوباره این خانه تاریخی، معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸ بعد از وقفه یکساله، عملیات مرمت این خانه تاریخی را مطابق طرح و نقشه سابق این خانه، آغاز کرده و به زودی شاهد تداوم مرمت دیوارها و سقف های تخریب شده این خانه، خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه بدلیل عدم مرمت و نگهداری مناسب، وضعیت این خانه تاریخی در وضعیت نامناسبی بود که عملیات مرمتی این خانه تاریخی آغاز شده و به زودی شاهد احیا و بازسازی خانه کلکته چی خواهیم بود.

حمزه زاده اظهار کرد: خانه‌ تاریخی کلکته‌چی، یکی از خانه‌های تاریخی تبریز به شمار میرود که قدمت آن متعلق به دوره قاجاریه است. این خانه به خانواده‌ کلکته‌چی، از تاجران بزرگ تبریز تعلق داشت که از یادگارهای آن‌ها می‌توان به کتابخانه‌ی کلکته‌چی در حیاط مسجد جامع اشاره کرد. ستون‌های گچ‌کاری‌شده و پنجره‌های رنگی خانه، نشان از قدمت و معماری تاریخی عمارت دارند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402072201355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha