اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی در استان قم افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی استان قم روز شنبه افتتاح و تا ۲۵ مهرماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در آیین افتتاح نمایشگاه گفت: ۴۰۰ شهید فاطمیون و زینبیون در جبهه اسلام جنگیده‌اند و افتخارآفرینی کردند و ما هر افتخاری داریم از شهداست.

احمد حاجی زاده افزود: باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و از سیره آنان پیروی کنیم و شهدا که جانشان را در راه اسلام هدیه می‌کنند درس بگیریم.

او تاکید کرد: یکی از پیام‌های امام راحل، اسلام بدون مرز بود و هرکس زیر بیرق اسلام‌ نفس می‌کشد محدودیت زمانی و مکانی ندارد و همه در یک جبهه هستیم.

او ادامه داد: غفلت‌هایی در کشور نسبت به توانمندی های اتباع صورت گرفته و دشمن اکنون در جنگ ترکیبی یک مولفه خود را اتباع خارجی می‌داند و در شبکه های مجازی به دنبال اختلاف افکنی بین ایرانی ها و اتباع خارجی است.

حاجی‌زاده گفت: متاسفانه از توانمندی‌های اتباع خارجی در عرصه‌های مختلف غفلت شده بود و از این رو اولین نمایشگاهی از توانمندی‌های اتباع و مهاجران خارجی در قم شکل گرفت.

او تاکید کرد: تمرکز وزارت کشور بر شکل گیری سازمان ملی مهاجران بود و همانطور که ایرانی‌ها کارت ملی هوشمند دارند برای همه اتباع کارت هوشمند صادر می‌شود.

او افزود: اتباع غیرمجاز حق ورود به هیچ‌کشوری از جمله ایران را ندارند و ما خادم همه اتباع مجاز هستیم.

در این نمایشگاه توانمندی های مهاجران از جمله تولیدات هنری و صنایع دستی آن ها به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha