قلع و قمع باغات غیر مجاز عرصه تپه سراب صحنه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه از اجرای حکم قلع و قمع باغات غیر مجاز در عرصه تپه سراب صحنه در استان کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سعید بروشان روز دوشنبه ۲۴ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته با دستور ویژه دادستان شهرستان صحنه اجرای حکم قلع و قمع باغاتی که در عرصه تپه تاریخی سراب بدون مجوز احداث شده بودند، اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه، افزود: روز یکشنبه با دستور ویژه دادستان شهرستان صحنه و با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، پاسگاه انتظامی درکه، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان صحنه این حکم اجرا شد.

او ضمن تقدیر از دادستان محترم شهرستان صحنه، گفت: خوشبختانه دادستان شهرستان صحنه به صورت جدی پیگیر موضوعات میراث‌فرهنگی است و همواره با حمایت ویژه در مسائل آسیب رسان به میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی شهرستان ورود می‌کند. 

بروشان افزود: همچنین ریاست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان صحنه نیز با اداره میراث‌فرهنگی در تمامی زمینه‌ها تعامل بسیار مناسبی دارد که شایسته تقدیر است. 

او ادامه داد: در حوزه حفاظت از آثار تاریخی از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده استفاده می‌کنیم. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه، گفت: قطعا با تخریب‌گران و کسانی که به عرصه و حریم آثار تاریخی شهرستان تعرض کنند بدون مماشات با پشتوانه دستگاه قضایی برخورد می‌کنیم. 

او با بیان اینکه آثار تاریخی متعلق به همه مردم است، افزود: باید همه توان خود را به کار بگیریم که آثار تاریخی به عنوان امانت در دست ما است را به درستی حفاظت و به نسل‌ها آینده انتقال دهیم. 

بروشان در خاتمه تصریح کرد: مردم به عنوان مالکان آثار تاریخی باید در کنار ما به حفاظت از این آثار کمک کنند و اجازه تعرض به آثار تاریخی را ندهند و با ارسال گزارشات مردمی ظرفیت‌های قانونی را برای برخورد با تخریب کنندگان یاری دهند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha