سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نقطه عطفی در توسعه گردشگری به شمار می‌رود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در صداوسیمای استان، دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تشریح کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان روز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ در یازدهمین سالروز گرامی‌داشت سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری را از شبکه استانی اترک با مردم استان در میان گذاشت و گفت: دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در حوزه میراث‌فرهنگی و هویتی و توجه به اشتغال مشاغل خرد و صنایع‌دستی ماندگار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در این برنامه با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در توسعه گردشگری استان بود، افزود: اکنون پس از یک دهه از سفر معظم له به استان و معرفی گردشگری به‌عنوان رکن دوم توسعه استان شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در این حوزه هستیم.

مستوفیان مرمت و ارتقای ارگ تاریخی بلقیس به‌عنوان پایگاه میراث‌فرهنگی، ثبت کاروان‌سرای قلی در فهرست میراث جهانی یونسکو و همچنین اختصاص اعتبارات مصوب سفر در جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه و روستاهای هدف را از دیگر برکات این سفر عنوان کرد.

او با تأکید بر اینکه نقطه شروع توجه جدی و آغاز شکوفایی به حوزه توسعه گردشگری و اهمیت این صنعت مهم در فضای ذهنی مدیران استان در این سفر کلید خورد بیان کرد: تبیین اهمیت این موضوع باعث ایجاد نگاه برنامه‌ریزی و در اولویت قرارگرفتن این صنعت در مطالعات آمایش و طرح‌های توسعه فرادستی قرار گرفت.

مستوفیان تأکیدات مقام معظم رهبری به موضوعات میراث‌فرهنگی و گردشگری را به‌عنوان گره‌گشا و هدایت گر توسعه این صنعت دانست و گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب به موضوع گردشگری ضرورت همکاری بیش از بیش همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و امیدواریم تا با تلاش‌های بیشتر شاهد دستیابی به افق‌های روشن در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha